måndag 12 februari 2007

En tjej som snackar med en främmande kille måste vara ute efter honom?!

Är det så att om man som tjej snackar med en kille man precis träffat, på en förfest eller så, då är hon intresserad? Var med om en händelse på en mycket trevlig förfest i helgen. Sitter och snackar med en kille som kommer från samma stad som mig. Skit trevlig! Vi hade en del att prata om och kom bra överens. Efter ett tag kom reaktionen. Killens polares flickvän lutar sig fram och säger: ”Du, ... (killens namn) hur länge har du och din tjej varit tillsammans?” Jag visste att den här killen hade tjej och jag var inte ute efter honom på något vis. Tjejen som sa det hade lika gärna kunnat sagt: Du bruden, han är upptagen va! För det var det enda hon ville poängtera. Resten av samtalet handlade inte någon gång om deras förhållande, så det enda hon ville göra vara att markera vilken dålig människa jag var, jag som tydligen försökte fånga in den där killen.

Singeltjejer måste vara upptagna tjejers största fasa. Vi är hotet! Vi är dem som kommer få världen att förfalla! Det är säkert vårt fel att folk svälter också. Tänk om den där singeltjejen är trevligare än jag?! Då kommer min kille sluta älska mig.

Hur osäker är tjejer i sina förhållanden egentligen. Ser förhållandetjejer alla singlar som desperata och ständigt på jakt?! Är det så att vi idag, 2007, någonstans anser att tjejer och killar inte kan vara endast vänner. Måste det alltid finnas en sexuell laddning mellan två personer av olika kön?! Min mamma har alltid sagt till mig: ”Killar och tjejer kan inte vara bara kompisar, en sådan relation finns inte. Någon blir alltid intresserad av den andra och det finns alltid ett sexuellt intresse” Sorry mamma, jag älskar dig och du har lärt mig mycket. Men på den här punkten har du fel.

Vilken tur för den där tjejen och hennes oro, osäkerhet, rädsla för singeltjejer etc. att hon inte vet om att jag sedan messade med den där grabben. Då hade hon nog haft många sömnlösa nätter.

Fast, det kanske helt enkelt grundar sig i avundsjuka. Väldigt ofta är det så att en person som är singel avundas de vänner och personer som lever i ett förhållande. Samtidigt så är förhållandet även det omvända. Förhållandepersoner ser bara det positiva i att vara singel. Friheten, möjligheten till att gå ut och roa sig på ett annat sätt, de har fortfarande en hel del ”första” kvar. Första kyssen med en ny kille, första natten ihop, första dejten, första träffen med föräldrarna. En hel del spänning med andra ord. Är förhållandetjejers förakt mot singeltjejer i grund och botten ett tecken på missnöje och tristess i det egna förhållandet?

Ja jag vet inte. En sak vet jag, det är djävligt skönt att vara singel. MEN! Vem vill inte ha någon att krypa upp hos i soffan en söndagskväll. Vem vill inte komma hem till någon som saknat en. Vem vill inte få ett mess där det står att man är älskad och saknad. Vem vill inte vara en del av alla de där paren som är ute på söndagspromenader. Hatar söndagspromenads paren! Är man någonsin så mycket singel som när man bakis en söndag är på väg hem efter ett one-night stand och möter ett gäng kärleksfulla par som är ute på en mysig promenad hand i hand! Jag är inte bitter :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan dock hålla med din mamma till en viss gräns när det gäller kompisförhållanden mellan en tjej och en kille..tror det är lättare när man är barndomskompisar som vuxit upp med varandra än om man möts i vuxen ålder. Ibland känns det som att man lika gärna kan ligga me varandra så har man det överstökat och man kan sluta undra om hur det skulle vara...sen så är det nog tyvärr så att det är lättare att vara kompis med nån som är singel, flick/pojkvänner kan ha en tendens att titta snett på kompisar av det motsatta könet. Även om jag tror att det är väldigt individuellt också

Loo sa...

nä, vet du vad! jag håller så hårt med dig! jag har råkat ut för samma sak så många ggr nu att jag mer än lessnat. go girl!