tisdag 6 februari 2007

Hur lätt är det EGENTLIGEN

En killkompis sa till mig för många år sedan: ”Ni tjejer vet inte hur lätt ni har det. Vilken tjej som helst (som inte ser helt gräslig ut) skulle kunna gå fram till vilken kille som helst och utan problem få med honom hem.” Däremot såg han vissa problem med att killar skulle agera på det viset, risken är ganska stor för en ”bitch-slap”, en ordentlig utskällning eller om man har tur så blir det lindrigt och han får bara ”onda ögat”. Om killen har ordentlig tur så kanske det går vägen.

Det här är något som hängt med mig i många år, skulle det verkligen vara så enkelt? Visst, några gånger har man väl provat på en lite lindrigare variant, och tro det eller ej men det har lyckats. Det skulle vara så otroligt roligt att prova att kliva fram till en riktigt het kille (som dessutom är främmande människa, ingen man känner sedan innan) och bara rakt ut fråga: ”du, vad säger du, ska vi gå hem till mig?”. Undra vad reaktionen skulle bli? MEN! För att prova detta krävs en hel del mod, eller ofantliga mängder alkoholhaltig dryck. Och allra bäst är det nog om man skulle prova på en annan ort, en ort man aldrig mer behöver besöka. Kan ni tänka er att prova detta med en person du dagligen springer på på skolan eller jobbet. Fyyy fan va pinsamt. Men om det skulle gå vägen, fan grymt det skulle vara!

Är killar så lätta? Fungerar det verkligen på det sätt min kompis sagt? Åtminstånde bland de tjejer jag känner så är behovet av sexuellt umgänge stort och jag vet få som ser ett problem med att följa med en kille man träffat på krogen hem. Vad är då problemet? Är vi tjejer mer kräsna eller är vi bara så tränade och inpräntade med att vi ska vara lite svårflörtade? Det leder till nästa problem. Jag vet att jag absolut inte är den första att ta upp den fråga, men jag måste. Varför är det ok att en kille drar hem tjejer i parti och minut, men inte att tjejer drar hem killar??? Killar och tjejer har samma behov men det är bara socialt accepterat att killar tillfredställer sina behov. Som tur är så är detta som håller på att utjämnas, åtminstånde låter det som så. Sen vad folk säger till varandra hemma är svårt att veta. Det värsta av allt är att det är vi tjejer som smutskastar varandra. Hur fan ska vi kunna förbättra vårt eget köns situation när vi motarbetar oss själva??!

Men men, åter till där jag startade. En vacker dag, eller förmodligen kväll, men allra troligast natt, ska jag prova att kliva fram till den där främmande tokheta killen och kläcka frågan. Om ni sen en måndag på skolan ser en tjej som går med papperpåse på huvudet så vet ni vem det är och vad hon gjort. Nu får vi hoppas att det går vägen och att jag kommer rakryggad istället. Håll tummarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe..ja du har ju inga problem att fixa grabbs åt dina kompisar så varför inte åt dig själv? Svälj stoltheten o kör på...